Skogisdag i Uppsala med skogsstudenter! – Jägmästarnas förening

Skogisdag i Uppsala med skogsstudenter!

Hej Skogsvänner,

Lördagen den 5 november planerar Jägmästarnas förening en heldag i Uppsala tillsammans med jägmästarstudenter och skogliga kandidatstudenter från hela landet.

Dagen börjar med en gemensam bussresa från Uppsala till Ekolsunds slott, där en guidad tur i slottsparkens arboretum ledd av ingen mindre än Börje Drakenberg väntar. Därefter följer en gemensam lunch på Ekolsunds Wärdshus innan återresa till Uppsala. På kvällen följer sedan en klassisk Skogissittning med efterföljande dans på Ultuna campus i Ultuna studentkårs fina kårhus. Syftet med dagen är att främja gemenskapen mellan de skogliga programmen och ge skogsstudenter möjlighet att lära känna studenter från andra studieorter och program. Självklart kommer Jägmästarnas förening berätta om sin verksamhet och dela med sig av skogistradtioner och erfarenheter från yrkeslivet som skogsutbildad.

Det gamla jägmästarprogrammet, som nu mynnat ut i de tre nystartade skogliga kandidatprogrammet, har en lång historia av skoglig kamratskap och fina traditioner. Vi vill självklart värna om och föra dessa vidare till nästa generations skogsstudenter trots att det traditionella jägmästarprogrammet inte finns kvar.

Intresseanmälan för medlemmar i JF sker på följande länk: https://forms.office.com/r/zhWZAagnDd Anmäl dig senast den 5 oktober.

De som har skickat in svar kommer att få en formell inbjudan med information om kostnad och betalning från studenterna som arrangerar träffen. Detta sköts via studenternas system.

Observera att intresseanmälan inte är bindande på något sätt.

Det kommer att vara möjligt att delta på enbart dagen eller enbart kvällen.

Vid frågor och funderingar, vänligen maila clara.hernblom@slu.se.

Vi ser verkligen framemot en heldag i sann skogisanda och hoppas verkligen att ni vill vara med!

Väl mött,

Clara Hernblom, Jägmästarstudent och projektledare för gemensam skogsdag