Föreningen – Jägmästarnas förening

Föreningen

En förening för Jägmästare, ja där har du JF i ett nötskal. Vi finns till för dig som vill träffa unga och äldre jägmästare, gamla och nya bekantskaper. Kort sagt, vi arbetar för att främja samhörighet och ge medlemmarna möjlighet att utbyta erfarenheter.  Vi verkar också för att hålla jägmästarnas sång och middagstraditioner levande.

Vi hälsar alla med jägmästarexamen från Sveriges lantbruksuniversitet och tidigare Kungliga Skogshögskolan välkomna som medlemmar. Särskilt roligt tycker vi det är när det examineras nya jägmästare! Och det är enkelt att bli medlem. Betala avgiften första året så blir du ständig medlem!

Varje år brukar vi försöka samla föreningens medlemmar vid några tillfällen. Årsmötet hålls under senvinter-tidig vår. Då varvas årsmötesförhandlingar med teaterbesök och traditionell skogismiddag där västvisorna klinga klart till långt in på natten. Senare under året brukar vi försöka samlas till exkursion med aktuellt tema och påföljande samkväm.

Läs mer om hur du blir medlem, våra aktiviteter och historik i menyn ovan!

Välkommen till JF!

Styrelsen

Medlemmarna är föreningens främsta tillgång, och vi i styrelsen verkar för att samordna de jägmästarpåhitt som kommer från alla landsändar och Skogiskurser. Styrelseledamöterna väljs av årsmötet på våren och vi brukar ha omkring 6 styrelsemöten om året, de flesta på distans. Vi kommer från en trevlig blandning av årskurser, och förenas av kärleken till skogen och Skogisgemenskapen. Vi tar varmt emot alla idéer och förslag som finns. Vill du engagera dig på något vis? Hör av dig!

Enklast sättet att kontakta föreningen är att skicka ett mail till info@jagmastarnasforening.se

Patrik Ulvdal | Ordförande

Elin Beckman | Vice Ordförande
Marcus är SkogsSveriges nya ambassadör för de sociala medierna ...Marcus Månsson | Skattmästare