Höstexkursion i Umeå med Jägmästarnas förening – spara datumet 16 november! – Jägmästarnas förening

Höstexkursion i Umeå med Jägmästarnas förening – spara datumet 16 november!

Jägmästarnas förening välkomnar nuvarande och blivande medlemmar till en Höstexkursion i Umeå, fredagen den 16 november 2018. Höstexkursionen, med tema ”Skogsbrukets och skogsindustrins digitalisering”, innefattar bland annat ett studiebesök på Skogsdatalabbet vid Sveriges lantbruksuniversitet och en guidad rundtur på Martinssons sågverk i Bygdsiljum. På kvällen-natten håller vi traditionsenligt en kamratmiddag på Skogis kårhus, tillsammans med nuvarande jägmästarstudenter tillika blivande medlemmar.

Första aktiviteten kommer att börja mellan 9 och 10 på morgonen, så vi ber er planera för en heldag i Umeå. Ytterligare information och instruktioner för anmälan kommer att publiceras och skickas ut efter sommarsemestrarna. Håll utkik!

Skogsdatalabbet är en del av institutionen för skoglig resurshushållning vid SLU och är en ny experimentell miljö för tillgängliggörande och analys av skogliga data. Verksamheten syftar bland annat till att skapa en kreativ mötesplats som främjar användningen av den senaste tekniken inom 3D-fjärranalys och de data och analysverktyg som förvaltas inom SLU:s miljöanalys.

Martinssons sågverk i Bygdsiljum är ett av världens modernaste sågverk och är utrustat med mycket ny teknik.

I mån av plats är jägmästarstudenter, som inte är bundna av undervisning, varmt välkomna att delta på studiebesöken under dagen. Då undervisning mycket sällan sker på fredagskvällar, ser vi fram emot stor uppslutning från studentkåren under kamratmiddagen. Kostnaden för studenter kommer att rabatteras.

Välkomna!

Har ni några frågor går det bra att skicka dem via e-post till Erik.Walfridsson@jagmastarnasforening.se eller Linda.Eriksson@jagmastarnasforening.se.