Årsmöte, musikalen Så som i himmelen och kamratmiddag – Jägmästarnas förening

Årsmöte, musikalen Så som i himmelen och kamratmiddag

Nu är det snart dags för Jägmästarnas Förenings årsmöte med tillhörande kulturell aktivitet och kamratmiddag. Anmälan sker längst ner på sidan. Välkomna!

23 mars: Var med och påverka föreningens framtid!

Lördagen den 23 mars håller Jägmästarnas Förening årsmöte i KSLAs lokaler på Drottninggatan 95B Stockholm. Mötet börjar kl 11.00. Utöver demokrati bjuds det på intressanta diskussioner om framtidens kompetensförsörjning i skogsnäringen. Diskussionsledare är skogsfakultetens dekanus Görans Ståhl.

Alla medlemmar är välkomna på årsmötet och alla som anmält sig i förväg bjuds på en matigare macka till lunch. Anmälan sker i formuläret nedan. Är du ännu inte medlem? Bli medlem på www.jagmastarnasforening.se/bli-medlem.

Årsmöteshandlingar

Musikalen Så som i himmelen

Efter årsmötet erbjuds medlemmar med medföljande att uppleva den kritikerrosade musikalen Så som i himmelen. Beskrivning av musikalen från arrangören:

Bildresultat för musikalen så som i himmelen

”Nu återuppstår magin, från filmen med samma namn, på Oscarsteaterns scen i en musikalversion av Kay och Carin Pollak och med nyskriven musik av Fredrik Kempe, en av landets starkaste musikaliska begåvningar. Med i musikalen är även Gabriellas sång (S. Nilsson/P. Bäckman) som låg på Svensktoppen i otroliga 68 veckor. Fredrik tonsätter den gripande historien om världsdirigenten Daniel Daréus som efter ett sammanbrott plötsligt avbryter sin internationella karriär och återvänder till sin barndomsby. Han behöver tystnad, lugn och ro. Det dröjer inte länge förrän han övertalas att tacka ja till att ta över spillrorna av den lilla kyrkokören och där tar hans liv plötsligt en vändning när han lär känna byns färgstarka karaktärer: den charmiga kassörskan Lena, den traditionsbundne prästen Stig och hans fru Inger, den kuvade Gabriella, den strikta diakonissan Siv, den kärlekstörstande pensionären Olga och den härliga, överoptimistiska cykelhandlaren Arne. I dem möter Daniel vänner, fiender och där hittar han kärleken. Läs mer på: http://www.sasomihimmelen.se/

Musikalen börjar kl 15.00 på Oscarsteatern, Kungsgatan 63. Årsmötet är slut i god tid för ombyte.

Föreningen har bokat ca 50 biljetter till musikalen, med bra placering på parkett. Vi vet av erfarenhet att biljetterna brukar ta slut fort, så var snabb med din anmälan.

Kamratmiddag

Bilden kan innehålla: en eller flera personer, personer som sitter, tabell och inomhus

Efter musikalbesöket hålls sedvanlig kamratmiddag med väst på Läkarsällskapet, Klara Östra kyrkogatan 10. Vi äter och dricker gott, sjunger västvisor och svänger de lurviga fram till småtimmarna. Tidpunkt för middagen informeras om senare.

Ungefärligt program

Kl 11.00-13.00: Årsmöte med talare inklusive lunch för föranmälda
Kl 15.00: Musikal
Kl 19isch-01.00: Kamratmiddag

Anmälan och betalning

Anmälan sker genom formuläret nedan senast den 18 mars. Se även pris för respektive del i formuläret. Först till kvarn gäller för musikalbiljetterna. En medföljande per medlem är välkommen.

Jägmästarnas Förenings ambition är att våra arrangemang ska vara mycket prisvärda. Därför väljer vi att sponsra våra medlemmars deltagande vid årsmöte, musikal och middag. Priset är alltså kraftigt rabatterat för att möjliggöra för så många som möjligt att delta.

Betalning sker till BG  5866-6199 senast den 18 mars . Märk betalningen med ditt namn.

Sprid gärna information om att anmälan är öppen, särskilt till dem som du vet inte kollar mail, vår hemsida eller Facebook särskilt ofta.

Anmälningsformulär