Anmälan till Jägmästarnas förenings höstexkursion – Jägmästarnas förening

Anmälan till Jägmästarnas förenings höstexkursion

Jägmästarnas förening välkomnar nuvarande och blivande medlemmar till en Höstexkursion i Umeå, fredagen den 16 november 2018. Höstexkursionen, med tema ”Skogsbrukets och skogsindustrins digitalisering”, innefattar bland annat ett studiebesök på Skogsdatalabbet vid Sveriges lantbruksuniversitet och en guidad rundtur på Martinssons sågverk i Bygdsiljum. På kvällen-natten håller vi traditionsenligt en kamratmiddag på Skogis kårhus, tillsammans med nuvarande jägmästarstudenter tillika blivande medlemmar.

Programmet i sammanfattning

Programmet startar kl 10.00 på Sveriges lantbruksuniversitet (Skogis) och innefattar besök på Skogsdatalabbet med påföljande bussresa till Bygdsiljum och Martinssons sågverk. Vid ca kl 16 är vi åter i Umeå för omklädning inför kamratmiddag på Skogis kårhus som börjar med fördrink kl 18.30.

Programinnehållet

Skogsdatalabbet är en del av institutionen för skoglig resurshushållning vid SLU och är en ny experimentell miljö för tillgängliggörande och analys av skogliga data. Verksamheten syftar bland annat till att skapa en kreativ mötesplats som främjar användningen av den senaste tekniken inom 3D-fjärranalys och de data och analysverktyg som förvaltas inom SLU:s miljöanalys.

Martinssons sågverk i Bygdsiljum är ett av världens modernaste sågverk och är utrustat med mycket ny teknik. Vi besöker deras nya anläggning för produktion av korslimmade byggdelar, KL-trä,en teknik som är i ropet i branschen just nu.

Praktisk information

Schema (cirkatider)

9.30 – Morgonfika för den som önskar
10.00 – Programmet startar på Sveriges lantbruksuniversitet, Skogsmarksgränd 17. Parkering finns
ca kl 12.00 -Bussfärd inklusive lunch
ca kl 13.00 – Besök på Martinssons i Bygdsiljum
ca kl 16.00 – Åter vid SLU i Umeå, tid för ombyte (möjlighet för bad i vedeldad bastu – sauna – och ombyte i omklädningsrum finns på kårhuset)
18.30 – Fördrink med påföljande middag på Skogis kårhus, Barrskogsgränd 10

Kostnader

Jägmästarnas förenings ambition är att våra arrangemang ska vara mycket prisvärda. Därför väljer vi att sponsra våra medlemmars deltagande. Priset är alltså kraftigt rabatterat för att möjliggöra för så många som möjligt att delta. Priset för studenter är av förklarliga skäl än mer rabatterat.

För föreningens medlemmar inklusive respektive och jägmästarstudenter är exkursionen inklusive förmiddagsfika, lunch och eftermiddagsfika kostnadsfri.

Kamratmiddagen (tre-rätters med öl och vin) kostar 200 kr per person för medlemmar inklusive respektive samt 100 kr per person för jägmästarstudenter.

Betalning sker till BG  5866-6199 senast den 12 november . Märk betalningen med ditt namn.

Information till jägmästarstudenter

I mån av plats är jägmästarstudenter, som inte är bundna av undervisning, varmt välkomna att delta på studiebesöken under dagen. Då undervisning mycket sällan sker på fredagskvällar, ser vi fram emot stor uppslutning från studentkåren under kamratmiddagen – studenter är varmt välkomna att vara med bara på middagen om ni har annan undervisning under dagen! Kostnaden för studenter är kraftigt rabatterad! Se till att ta tillfället i akt att knyta nya kontakter samt få en generationsövergripande upplevelse av en kamratmiddag.

Frågor

Har ni några frågor går det bra att skicka dem via e-post till Erik.Walfridsson@jagmastarnasforening.se eller Linda.Eriksson@jagmastarnasforening.se

Anmälan är stängd.